út25062019

Poslední aktualizace31.01.2019 (12:30)

Back Jste zde: Úvod Event Event Arena organizovala rodinný den pro společnost Kostal

Event Arena organizovala rodinný den pro společnost Kostal

Osobní zážitek vždy zanechá mnohem hlubší dojem než suché zprostředkované sdělení. Právě tohoto efektu využívá event management, mnohdy podceňovaný obor s obrovským potenciálem.

Přesto, že pod pojmem firemní event mají lidé často zafixovánu představu bujarého večírku na účet společnosti, moderní trendy v tomto dynamicky se rozvíjejícím oboru již jdou poněkud jiným směrem. Zábava a zážitky samozřejmě zůstávají nedílnou součástí eventů, ale firmy dnes mnohem více dbají na to, aby událost přinesla i hmatatelné výsledky v podobě motivace zaměstnanců, oslovení klientů nebo posílení značky. Přiškrcení rozpočtů po krizi v roce 2008 tak paradoxně přispělo k tomu, že firemní eventy již nejsou jen radovánkou, na kterou zbyly peníze, ale i nedílnou součástí správného HR a marketingového managementu.



„Event management je o předání emocí. Pakliže si lidé určité sdělení či vizi spojí s pozitivní vzpomínkou nebo dokonce wow efektem, zafungují na úplně jiné úrovni než normálně."
„Event management je o předání emocí. Pakliže si lidé určité sdělení či vizi spojí s pozitivní vzpomínkou nebo dokonce wow efektem, zafungují na úplně jiné úrovni než normálně,“ říká Norbert Pýcha, jednatel firmy Event Arena, která je největším českým organizátorem korporátních eventů. Jinak samozřejmě působí strohý informativní email pro zaměstnance a jinak konference, na které zpívá Sting. Kýženého wow efektu lze pochopitelně dosáhnout i mnohem levnějšími prostředky než angažováním hvězd světového showbyznysu. Trendem je především využívání moderních technologií a hitem poslední doby jsou tzv. kreativní levné eventy. Ty sází na originalitu nápadů, které přesně korespondují s cílem události.

 

Definování cíle

Alfou a omegou efektivního event managementu je definování, čeho se má vlastně dosáhnout. To však často není tak zjevné, jak se na první pohled zdá. Teprve pak lze hledat úspěšné prostředky pro naplnění cílů. Ideálním scénářem je dlouhodobé plánování a sladění eventů s firemní strategií. V praxi se však lze setkat spíše s opačnými příklady. Eventy jsou pojímány jako součást krizového managementu v případech, kdy odchází klienti a klesá morálka zaměstnanců. Nedomyšlený koncept se pak může odrazit i na výsledném efektu. Je proto lepší se obrátit na specialisty a nenechávat organizovat akci pro 100 osob sekretářkou, která nemůže mít potřebné prostředky ani know how.

 

Na akce už nejezdíme vlakem

Z nevycválaného hříběte se agentura stala závodním koněm s jasným cílem

 

Kateřina Horynová, Norbert Pýcha a městská policie. Tento event se obešel bez pokuty.
Agentura Event Arena oslavila desáté výročí existence. Přestože firmy šetří své rozpočty, zážitkové akce přežívají. Podle jednatele agentury Norberta Pýchy a ředitelky produkce Kateřiny Horynové se eventový trh i v krizi vyvíjí.

 

Vaše agentura v těchto dnech slaví desáté výročí. Přichystali jste sami sobě nějaký originální sváteční event?
Norbert Pýcha: Máte pravdu, opravdu to letí. A dárek jsme si přichystali. Oslava proběhla 14. dubna v Žofín Garden a byla na téma „Z hříbátka dostihovým šampionem“. Tohle téma jsme zvolili ze tří důvodů. Za prvé cítíme, že jsme se za těch deset let z někdy nevycválaného mláděte stali profíkem v oboru, za druhé stejně jako závodní kůň pomáháme našim klientům dosahovat cílů, i když někdy musíme běhat přes překážky, no a za třetí přicházíme krizi navzdory s konceptem turnaje v koňském pólu. Tahle aktivita je novinkou, kterou se snažíme učinit dostupnou i pro naše klienty.

 

To jste byli na oslavě všichni převlečení za koně?
N. P.: To ne, ale měli jsme na akci desetiletého závodního hřebce Edu, jehož jsme se stali i patronem. Každopádně jsme si i s Edou akci skvěle užili. Uvidíme, jaké téma budeme mít za dalších deset let…

 

To je budoucnost. Ale můžete třeba prozradit, na kterou akci z vaší desetileté historie vzpomínáte dodnes s hrůzou?
Kateřina Horynová: Do produkce eventu samozřejmě vstupuje hodně vnějších faktorů, takže ani při té nejlepší přípravě nemůžete vyloučit komplikace. Třeba počasí nám skutečně dává zabrat. Kvůli extrémnímu větru jsme při jedné akci řešili evakuaci několika set lidí z postavených stanů. Dneska už na to vzpomínáme s úsměvem, ale tenkrát to moc legrace nebyla. Kvůli nedávnému omezení letecké dopravy jsme zase museli krizově řešit náhradní přepravu třiceti lidí do Asie, ale tentokrát to nebylo na koni.
N. P.: Dodnes nás také děsí vzpomínka na to, kdy nám ve specializovaném konferenčním hotelu ubytovali účastníky konference na manželská lůžka s jednou minidekou. Páni doktoři a profesoři se pak spolu dělili o postel i o jednu deku. V jiném hotelu nám zase na účastníky konference padaly ze stropu šrouby, naštěstí bez větších následků. Také si vzpomínám, jak nám jednou hvězda večera, známý zpěvák, jehož nebudeme jmenovat, přivítal zástupce klienta v šatně, ovšem zcela nahý a s hasicím přístrojem v ruce…

 

Inu, zážitek se vším všudy. Vzpomenete si ještě na úplně první eventovou akci vaší agentury?
N. P.: Samozřejmě, ta zůstane navždy zapsaná v naší historii. Úplně první byl mítink pro našeho klienta Personal Developers. To jsme se ještě jmenovali Arena Conference Services, což vlastně platilo až do předloňska. Tenkrát šlo o nějaké školení pro deset lidí, takže skutečný minievent. Na naši druhou akci, také malinké školení, které se konalo za Prahou, jsme zase jeli autobusem, protože jsme neměli auto. V té době jsme taky na obhlídky prostor jezdili vlakem. Ty doby jsou naštěstí už pryč.
K. H.: Teď už je nás ve firmě deset a podle potřeby se rozšiřujeme o externisty. A na naše eventy, kterých jsme už za těch deset let uspořádali víc než 1500, už většinou jezdíme autem.

 

Ještě nás bude zajímat nejbizarnější akce, kterou jste dělali. Nedávno jsme třeba psali o destruktoterapii, kdy se sebere parta zaměstnanců a v rámci eventu si rozmlátí auto. Děláte něco podobně ujetého?
K. H.: Možná je to typem našich klientů, ale poptávky tohoto typu nemáme. Nejzajímavější akce se z tohoto pohledu samozřejmě odehrávají právě při teambuildingových aktivitách. Naši klienti si například hráli na detektivy, zneškodňovali bomby, jezdili tankem…
N. P.: Ale jeli také tajný závod v korvetách či poršácích. No a z jistého úhlu byla docela bizarní akce, kdy si klient na celý večer objednal profesionální společnice…

 

Některé agentury zavřely krám. Ne tak Event Arena.

 

Zajímavá objednávka. Když jsme u těchhle „ujetých“ věcí, můžete popsat, jak se za oněch deset let měnila poptávka? Šlo třeba ze začátku o serióznější akce, kdežto dnes si firmy žádají čím dál větší „extrémy“?
N. P.: U akcí, které pořádáme my, až tedy na ty výše jmenované, většinou žádných extrémů není zapotřebí. Jestli ale vidíme nějakou změnu, tak v poslední době bohužel hlavně v tom, že se obecně snižují budgety. Setkáváme se také s mnohem větší administrativní zátěží, která je
spojená hlavně s výběrovými řízeními, přístupem k rozpočtům a začleňováním success fee. Větší důraz se dnes také klade na měřitelnost úspěchu akce.

 

Co byste naopak řekli, že z eventového trhu úplně zmizelo? Kromě chlebíčků tedy…
K. H.: No tak zmizelo několik konkurenčních firem, doba rozhodně není jednoduchá, získat zakázku je obtížnější.

 

Kdybyste měli „vypíchnout“ jeden eventový segment, v němž jste na rozdíl od konkurence výjimeční, co by to bylo?
K. H.: Je to sice klišé, ale obecně jde o individuální přístup ke klientovi, kterému prostřednictvím eventu umíme nabídnout těsný kontakt zase s jeho klientem.
N. P.: Je jasné, že firmy, které si zážitkové akce objednávají, nemohou péči o své klienty ani v době recese jen tak vyškrtnout, spíš naopak. Právě na eventech se zástupci firem dostanou ke klientovi úplně nejblíže a mohou s ním navázat nejtěsnější kontakt. Teď je akcí o něco míň, firmy se drží trochu při zemi. Ale až se trh oklepe, tak to zase rozjedeme naplno.

 

Event Arena organizovala rodinný den pro společnost Kostal

 

Agentura Event Arena realizovala pro firmu Kostal Česká republika rodinný den v areálu továrny ve Zdicích u Prahy. Cílem akce bylo poděkovat touto formou zaměstnancům za jejich celoroční práci a odměnit je i jejich rodiny zábavnými aktivitami v areálu závodu. Odpolední akce nesla podtitul „Kostalmanie“.

 


Slovo mánie se stalo synonymem každého bodu programu, ať už to byla hudba, catering či soutěže. Event Arena měla na starosti event od vymyšlení konceptu, přes veškeré přípravy, samotnou realizaci až po jeho vyhodnocení. V průběhu celého dne navštívilo akci na dva tisíce dětí a dospělých.

 

Akce se konala 26. září 2015. Pro přítomné hosty byly připraveny netradiční atrakce. V tento den měli zaměstnanci a jejich rodiny možnost procestovat 17 zemí, které symbolizovaly státy ve kterých Kostal působí. Tyto země hosté poznávali v podobě zábavných aktivit, ochutnávek specialit z daných destinací a soutěže pro děti o zajímavé ceny.

 

Program byl opravdu bohatý. Mezi kulinářské speciality patřily ochutnávky hmyzu, živých květin, piva a vína. Ze sportovních aktivit lze vypíchnout například horolezeckou stěnu, lasování, střelba na bránu nebo lekce samby.

 

Pro nejmenší byly připraveny atrakce jako je face painting, lovení rybiček, zdobení perníčků nebo skákací hrad. Celým dnem provázel moderátor Petr Vich, který ztělesňoval veselého a vtipného cestovatele Emila Holuba. Rodinný den vyvrcholil koncertem zpěváka Michala Hrůzy s kapelou. Závěr večera patřil diskománii.


Kontakt
EVENT ARENA s.r.o.
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Havlíčkovo nám. 2/189
130 00, Praha 3

+420 284 019 180
IČO: 26177668
DIČ: CZ26177668