út22102019

Poslední aktualizace07.10.2019 (11:27)

Back Jste zde: Úvod Event Moderní trendy v eventech

Moderní trendy v eventech

Osobní zážitek vždy zanechá mnohem hlubší dojem než suché zprostředkované sdělení. Pravě tohoto efektu využívá event management, mnohdy podceňovaný obor s obrovským potenciálem. Přesto, že pod pojmem firemní event. mají lidé často zafixovanu představu bujarého večírku na účet společnosti, moderní trendy v tomto dynamicky se rozvíjejícím oboru již jdou poněkud jiným směrem. Zábava a zážitky samozřejmě zůstávají nedílnou součástí eventů, ale firmy dnes mnohem vice dbají na to, aby událost přinesla i hmatatelné výsledky v podobě motivace zaměstnanců, osloveni klientů nebo posíleni značky. Přiškrceni rozpočtů po krizi v roce 2008 tak paradoxně přispělo k tomu, že firemní eventy již nejsou jen radovánkou, na kterou zbyly peníze, ale i nedílnou součástí správného HR a marketingového managementu korporátní eventy„ Event management je o předaní emoci. Pakliže si lide určité sděleni či vizi spoji s pozitivní vzpomínkou nebo dokonce wow efektem, zafunguji na úplně jiné úrovni než normálně,“ říká Norbert Pycha, jednatel firmy Event Arena, která je jedna z největších českých organizátorů korporátních eventů.

 

Jinak samozřejmě působí strohý informativní email pro zaměstnance a jinak konference, na které zpívá Sting. Kýženeho wow efektu lze pochopitelně dosáhnout i mnohem levnějšími prostředky než angažováním hvězd světového showbyznysu. Trendem je především využivání moderních technologii a hitem poslední doby jsou tzv. kreativní levné eventy. Ty sází na originalitu nápadů, které přesně korespondují s cílem události.

 

Definování cíle Alfou a omegou efektivního event managementu je definovani, čeho se ma vlastně dosáhnout. To však často není tak zjevné, jak se na první pohled zdá. Teprve pak lze hledat úspěšně prostředky pro naplněni cílů. Ideálním scénářem je dlouhodobé plánování a sladění eventů s firemní strategií. V praxi se však lze setkat spiše s opačnými přiklady. Eventy jsou pojímány jako součást krizového managementu v případech, kdy odchází klienti a klesá morálka zaměstnanců. Nedomyšlený koncept se pak může odrazit i na výsledném efektu. Je proto lepši se obrátit na specialisty a nenechávat organizovat akci pro 100 osob sekretářkou, která nemůže mít potřebné prostředky ani know how.


Co přinesl festival Confex? Norbert Pýcha zmapoval eventové trendy

 

Jak se mění prostředí event marketingu? Na začátku března to nastínila londýnské konference Confex a Event production show. Byl u toho i Norbert Pýcha z tuzemské Event Arény, který pro M&M sepsal ty nejzajímavější "vychytávky" z konference.


entArena

Začátek března patřil v prostorách londýnské Olympie veletrhům Confex a Event production. Nechyběli u toho ani zástupci agentury Event Aréna v čele s jednatelemNorbertem Pýchou.

Největší ovace u české enklávy vyvolaly novinky ze tří oblastí event marketingu, z nichž jasně vyplývá, že se oblibě těší zejména ty produkty, které jsou interaktivní, praktické a inovativní.

 

Technické inovace a vychytávky využitelné přímo na eventech:

Jediná interaktivní hračka, která byla na veletrhu k vidění, byla dotyková koule, plnící funkci dotykového displeje od firmy Touch Interactive

Pro potřeby netradičních road show určitě může posloužit průhledný skleněný přívěs na vystavování produktů.

Na veletrhu byla celá řada výrobců a pronajimatelů všemožných stanových a outdoorových stanů a modulů, naši pozornost si získala firma Inflate.

V Anglii jsou momentálně v kurzu nejrůznější fotokoutky. Navíc na rozdíl od Čech představili Britové i "vyšperkované" selfie fotokoutky, z nichž nejvíce vyčnívaly produkty společností Superbooth a Phygital.

Zatímco fotokoutky se v Česku už objevují, prostory s 3D virtuálním prostředí se zatím masové oblibě netěší. Na londýnské konferenci však dostaly 3D koutky svůj prostor. Za to vůbec nejpovedenější považujeme virtuální prostředí od firmy Phygital. Kombinace brýlí, sluchátek, polohovatelného křesla a 360 stupňové pohledu zkrátka zafungovala.

Skvělý projekt mobilního ubytování nabídl koncept SnoozeBoxHotel, jenž může mít svůj význam hlavně na outdoorových akcích nebo festivalech.

Novinky v oblasti aplikací a práce s daty:

Obecně je na vzestupu využití NFC technologie pro komunikaci s účastníky (podobně jako u bezkontaktních platebních karet).

Firma Poken představila tzv. "pokeny". Jde o zařízení, které nosí účastníci konferencí a eventů u sebe a během přednášek si do něj následně mohou ukládat jejich obsah. Mohou se tedy v klidu a pohodě soustředit na výklad mluvčího a nestresovat se tak neustálým "datlováním" do klávesnice či tabletu.

Pozornost strhla také agentura LiveBuzz, v současnosti největší agentura pro zajišťování eventových registrací. Její služby prožili zatěžkávací zkoušky na samotném festivalu Confex, LiveBuzz totiž zajišťovala kompletní agendu londýnské konference.

Novinky pro komunikace prostřednictvím sociálních sítí:

Otevřeně si přiznejme, že se dnes veřejné eventy absolutně neobejdou bez komunikace na sociálních sítích, které se staly nedílnou součástí našich životů. Obliba sociálních médií musí být i na eventech doslova "vidět", k čemuž slouží v Londýně představovaný software TweetWallPro.

Ten vhodně zobrazuje na obrazovce komunikaci návštěvníků eventu na sociálních sítích. Samozřejmě využívá ty nejpopulárnější - tedy Facebook, Twitter a Instagram.

 

Event Arena organizovala launch sympozia inzulínu Toujeo pro společnost Sanofi


Sanofi II.jpg

Eventová agentura Event Arena realizovala pro farmaceutickou firmu Sanofi launch sympozia inzulínu Toujeo. Jednalo se o akci pro VIP klienty a odborníky. Cílem eventu bylo významně zviditelnit Sanofi IV.jpg

značku inzulínu a tím zvýšit povědomí o jeho benefitech.

 

Event se nesl podtitul „Vítejte ve First Class“ a úkolem Event Areny bylo vytvořit iluzi letadla v konferenčním prostoru. Téma letectví se prolínalo celou akcí od pozvánky, přes hostesky až po dekoraci podia. Sanofi I.jpg

 

Akce byla rozdělena do dvou dnů. 22. září se konala v Praze v galerii Mánes a druhý den v planetáriu v Brně. Účastnilo se jí dohromady na 250 hostů. Event Arena pracovala v rámci konceptu s vychytávkami jako je bezpečnostní rám, používaný na letišti, kterým museli všichni přítomní hosté procházet před vstupem do sálu, program eventu byl formou palubní vstupenky a podium bylo ve tvaru trupu letadla.Sanofi III.jpg

Event Arena měla na starosti kompletní zajištění akce, od vymyšlení konceptu, programu až po samotnou realizaci na místě a závěrečného vyhodnocení.

V rámci obou akcí byla pro přítomné hosty připravena večeře formou rautu a prostor pro neformální diskuzi a zábavu.


Sanofi V.jpg

Naše know-how


Dostihové závodiště Velká Chuchle

Areál závodiště ve Velké Chuchli nabízí zajímavé prostory pro pořádání firemních a kulturních akcí. Součástí tribuny jsou salonky různých velikostí a restaurace, kde lze objednat občerstvení. Areál nabízí také velké parkoviště až pro 700 vozů.


Občanská plovárna

Unikátní areál v historickém centru Prahy, jehož jedinečnost spočívá v okouzlující poloze přímo na břehu řeky Vltavy, ale také v koncepci, uspořádání a využitelnosti. Kapacita areálu a možnosti jeho přizpůsobení činí z Občanské Plovárny ideální místo pro pořádání firemních eventů, konferencí či večírků.

 

Zámek Nový Světlov

Unikátní zámek se nachází v obci Bojkovice. Svým hostům nabízí ubytování ve stylových pokojích. Pro pořádání firemních akcí je k dispozici řada sálů i menších salonků. Zámek nabízí také divadelní sál, který pojme až 500 osob a je určen především k pořádání nejrůznějších kulturních akcí.

Refinery Gallery

Refinery Gallery je multifunkční prostor v Bratislavě, který je dostatečně univerzální pro pořádání nejrůznějších akcí. Je oblíbeným místem pro konání festivalů, koncertů, konferencí, ale i různých prezentací či veletrhů pro širokou veřejnost. K dispozici jsou i venkovní prostory, stejně tak i terasa, která, zejména v nočních hodinách nabízí impozantní výhled na rafinérii Slovnaft.

Kamenný sál – Rezidence Ostrovní

Kamenný sál je multifunkční klimatizovaný prostor, který pojme až 110 osob. Nachází se v podzemním prostoru Rezidence Ostrovní v blízkosti Národního divadla. Sál je pro svou jedinečnou atmosféru vhodným netradičním místem pro pořádání firemních akcí.

Design Factory

Design Factory je unikátním a inspirativním místem Bratislavě, který nabízí netradiční prostory pro konání nejrůznějších akcí. Design Factory je vyhledávaným místem pro pořádání koncertů, výstav i firemních eventů.

AFI Palace Pardubice

Moderní multifunkční sál se nachází ve třetím podlaží obchodního domu AFI Palace na Masarykově náměstí v centru města. Svým vybavením a celkovou rozlohou téměř 2000 m² je ideálním místem nejen pro konání plesů, koncertů, žánrových hudebních večerů, banketů, rautů, módních přehlídek, firemních oslav, výstav, tanečních kurzů a dalších společenských událostí, ale také kongresů, konferencí, školení a seminářů. Svou variabilitou umožňuje i akce menšího typu jako jsou například oslavy narozenin či svatby.