13122019

Poslední aktualizace31.10.2019 (06:56)

Back Jste zde: Úvod Zajímavosti Bridges - jiná metoda učení jazyků

Bridges - jiná metoda učení jazyků

Společnost Bridges s.r.o. používá ve svém metodicky velmi zdařilém výukovém programu, zpracovaném na vysoké profesionální úrovni, jako primární metodu metodu přemostění , jež patří svým základními didaktickými postupy do kategorie postupů gramaticko-překladových, osvědčených ve výuce cizím jazykům již po staletí. Svými specifickými technikami, spočívajícími v prezentaci a fixaci cílového jazyka skrze jazykové prostředky mateřštiny a v doslovném překladu aktivními i pasivním, však metoda přemostění představuje relativní novum v didaktice cizích jazyků.

 


Její efektivita, produktivita i úspěšnost má svůj základ v aspektech psychologických - výuka reflektuje racionální i intelektové složky žákovy osobnosti, systematicky pracuje s jeho myšlením logickým, jež ve věkové kategorii žáka dospělého musí ve VCJ být bráno v úvahu primárně, dále pracuje s transferem, komparací a konfrontací jazyka cílového a mateřského - a to ve všech fázích vyučovacího procesu: v prezentaci, fixaci, ale i v prolongované součásti výuky, v práci domácí, jež představuje integrální součást výuky. Je-li tato metoda používána ve výuce nulových začátečníků i velmi mírně pokročilých jako metoda ústřední, vede žáka ke schopnosti anglicky myslet od samého počátku, u žáka pokročilejšího potom vede k rozvoji komunikace ústní i písemné a rovněž k celkovému zkvalitnění projevu co do přednosti v plánu gramatickém i lexikálním, metoda přemostění je tedy velmi vhodná pro výuku všech kategorií pokročilosti dospělého žáka.


V souladu s obecně požadovanými cíli ve výuce anglickému jazyku směřuje výuka společnosti Bridges , s.r.o. k dosažení komunikace ústní i písemné, a to nejen plynulé (což je cílem metody komunikativní), ale i přesné, na což se často ve VCJ rezignuje. Dalšími cíli, ale i prostředky, jsou četba a překlad, přičemž tyto cíle jsou adekvátně gradované dle stupně žákovy pokročilosti a didakticky ztvárněné odpovídajícími specifickými učebními postupy, technikami a formami žákovy i učitelovy práce. Specifičností metody přemostění je vytvoření jazykového obrazu o cizojazyčném jevu médiem mateřštiny skrze primárně čtený text formou doslovného překladu ve fázi prezentace a písemným překladem ve fázi fixace, což akcentuje trvalost zapamatování osvojovaného jevu, stejně jako několikanásobné zopakování ještě v hodině a posléze doma v systému domácích cvičení. Učitel v hodině onen vizuální jazykový obraz dotváří akusticky svým přednesem a intenzívním výcvikem v oblasti audioorální, takže jazyk je uvedenou metodou zachycen v celé své šíři jazykových prostředků i řečových dovedností.


Celý výukový systém je pokryt vlastními výukovými materiály koncipovanými dle bazální metody, avšak současně se používají i materiály metody komunikativní, v souladu s převládajícím didaktickým trendem v Evropě. Toto spektrum metod s dominující metodou přemostění je optimální didaktické linie ve VAJ dospělého žáka, a proto, jak ukazuje dosavadní praxe, se takto koncipovaná výuka setkává pouze s velkým přijetím u frekventantů, neboť je, jak již bylo uvedeno výše, efektivní, produktivní, svrchovaně individualizovaná a dokonale vyhovuje především dospělému tzv. akademicky orientovanému, tj. racionálnímu, se schopností jazykové imaginace, koncentrovanému a motivovanému.
V praxi úspěšně realizuje cíle vytčené v didaktickém manuálu: učíme /ale i naučíme/ anglicky myslet, známe přesně smysl každého slova, které jsme ve větě použili, …… dosáhneme toho, že vaše vědomosti budou založeny na pochopení, a tedy budou trvalého charakteru. Překladovou metodu si každý z kurzu odnáší jako nástroj, se kterým bude v budoucnu stále pracovat.

 

 

-         charakteristika anglického jazyka

 

Angličtina je jazyk germánský z čehož vyplývá, že se češtině podobá pouze minimálně. Z toho je nutné vycházet a oprostit se od struktury jazyka mateřského, tedy jazyka českého. Metoda “PŘEMOSTĚNÍ” právě na tomto principu funguje. Tím, že máme větu doslova převedenu do “PŘEMOSTĚNÍ” snáze pochopíme strukturu angličtiny a její principy.

 

Než přistoupíme k výuce angličtiny, je nutné se naučit anglickou abecedu a postupně výslovnost jednotlivých hlásek tzv. " spellování " (hláskování). V angličtině se slova jinak čtou, než se píší, a tak je v případě nepřesnosti nebo špatného porozumění nutno hláskovat. “Spellování” je nutné i v případě slov cizího původu, např. české jméno je nutné rodilému mluvčímu téměř vždy spellovat. Anglická abeceda nám také hodně napoví o výslovnosti anglických hlásek. To ovšem neznamená, že je jejich výslovnost vždy neměnná.

 

Například : A ve slově apple - (a pl), ale A ve slově afternoon (a:ft∂Inu :n).

 

A - (ej)                                    B - (bí)                                               C - (sí)

D - (dý)                                              E - (í)                                                 F - (ef)

G - (dží)                                             H - (ejč)                                             I - (áj)

J - (džej)                                            K - (kej)                                             L - (el)

M - (em)                                            N - (en)                                             O - (ou)

P - (pí)                                               Q - (kjů)                                             R - (ár)

S - (es)                                              T - (tý)                                               U - (jů)

V - (ví)                                    W - (dabl:jů)                                     X - (ex)

Y - (váj)                                             Z - (zed)

 

 

-          Důležité vysvětlivky:

 

(k) – to                          infinitivní např to come

k - to                             směrové např to school

(s) – by                         např. by the window

s - with

a,an                              neurčitý člen vždy jako nějaký /á/é

from - od

of - z

off - pryč

 

 

Pravidelnost, koncentrace a vizualizace


Vycházíme z předpokladu, že naučit se jazyk je možné pouze nepřetržitým procesem výuky a kreativní práce. Naše kurzy jsou proto vždy přesně časově rozděleny tak, aby hodiny měly jasnou pravidelnost a v případě okolností, které znemožňují dodržet časový program, jsou lektoři připraveni na překlenutí těchto nepravidelností tak, aby nebyl narušen chod kurzu
Při každé hodině je vyžadována absolutní koncentrace, té dosahujeme především tím, že výuka je koncipována jako nepřetržitý sled práce s textem ve formě psané i mluvené. Zkrátka jste při hodině zataženi do procesu, při kterém se učíte stejně jako v zahraničí. Při hodině s lektorem je čas výuky zaměřen na koncentrované vstřebání učené látky. Tento princip je pak rozveden i v samostudiu metodickým návodem, který umožní klientovi aktivně získat konkrétní znalost.

 

Lektor, který je vybaven i znalostí naší překladové metody „Bridges“ je schopen Vám jakékoliv větné spojení nebo gramatické pravidlo vizualizovat (vysvětlit Vám přes logiku chápání češtiny) tak, abyste si jej byli schopni zapamatovat na aktivní úrovni, tedy nejen mu rozumět, ale také jej začít používat ve větách.

 

 

Bridges, s.r.o nabízí zejména tyto druhy kurzů:

FIREMNÍ KURZY

Na firemní kurzy se naše škola specializuje a tudíž jsme Vám schopni nabídnout kvalitní servis. Jsme sehraný tým (klient jedná vždy s jednou pověřenou osobou), solidnost a snaha nabídnout zákazníkovi maximum je samozřejmostí. Daří se nám získávat stále nové klienty a hlavně si je udržet. Co se systému výuky týká, vycházíme vždy z přání klienta a našich zkušeností.

 

KONVERZAČNÍ KURZY

V průběhu celého školního roku nabízíme jak individuální, tak skupinovou výuku jazyků vhodnou především pro studenty nebo menší skupiny přátel či spolupracovníků. Možnost výuky v našich prostorách na Václavském náměstí!

SKYPE ENGLISH

Unikátní výukový projekt, který Vám umožní zdokonalit se v angličtině prostřednictvím telefonního spojení s naším lektorem z výukového centra. Výhodou je především časová flexibilita. Určitě jste si všimli, že pokud cizí jazyk neprocvičujete alespoň dvakrát týdně, úroveň

 

 

INDIVIDUÁLNÍ VÝUKU

Poskytujeme individuální přístup všem našim studentům. Výukový program připravujeme podle jazykové úrovně klienta a jeho časových a finančních možností. Kurzy vedou jak rodilí mluvčí, tak i lektoři s praxí a certifikáty. Cílem našich kurzů je naučit Vás anglicky myslet, abyste dokázali brzy přirozenou cestou tvořit věty se správnou anglickou strukturou.


INTERNETOVÁ VÝUKA

Internetová výuka je určena jak pro začátečníky, tak pro velmi pokročilé studenty. Máme propracovaný systém, co se těchto kurzů týče, které jsou dále děleny právě podle náročnosti.

KURZY NA MÍRU

Ušijte si ho i Vy...

Víme, že výběr správného typu kurzu co se týče metody a frekvence výuky, či počtu studentů ve skupině apod., je velmi těžké rozhodnutí, na kterém závisí úspěšnost celé výuky a efektivita práce v daném kurzu. Můžeme Vám nabídnout možnost, ještě před tím než se do jakéhokoliv kurzu přihlásíte! Zjistit, co vlastně chcete výukou sledovat, na jakou úroveň znalostí se chcete dostat a hlavně k čemu chcete získané znalosti využít.